Hej alle<b...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 11 måneder siden #1003305 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej alle<b...
Jeg var ude at fiske for nogle måneder siden hvor jeg pludselig fik motorstop. Jeg fandt ud af at der var vand i olien, men fandt aldrig problemet hertil. Motoren virkede ígen uden at jeg gjorde noget ved den. Da jeg så var ovre at trolle ved sjælland fik jeg motorstop igen... Igen var det vand i olien. Jeg har nu haft den til reparation ved en autoriseret forhandler, men selv ikke de kunne give mig en forklaring på problemet! Min motor er en Yamaha 4-t 50 heste, og dette oplyser jeg i håbet om at andre som har haft dette problem kan hjælpe mig og fortælle om det

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 8 måneder siden #1000052 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej alle<b...
Hej med jer alle sammen det skal vel ikke kund handle om uheldige oplevelser<br>
Så her er der en der er meget tilfreds med sit nye køb af en 50 HK.suzuki 4 takt den går simpelhend som en drøm og siger overhovedet ikke en lyd perfekt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 8 måneder siden #1000039 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej alle<b...
SVAR TIL MORTEN<br>
Hej Morten - jeg har absolut ikke ville hænge noget fabrikat ud, det kan du også se hvis du læser de første indlæg. Det kan godt være at min motor ikke bliver brugt særligt meget, men den er efterset og serviseret, men det er ingen garanti for at forhandleren har gjort sit arbejde ordentligt, selv om det er en autoriseret forhandler. Min 40 HK har været til det foreskrevne eftersyn efter 10 timer, alligevel løsnede skruerne sig på benzinpumpen efter 38 timers brug. Det siger kun mig at forhandleren ikke har efterspændt motoren, som det er foreskrevet i eftersynet. No hard feellings - en ny bil går også i stykker, og jeg håber på at det bare er sort uheld for mit vedkommende.<br>
Knæk og bræk i varmen.<br>
Henrik

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 8 måneder siden #1000037 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej alle<b...
Ideen med et forum hvor man kan diskuterer erfaringer med div. motorer til både, vil jeg gerne hilse velkommen. God ide ! Når det er sagt så vil jeg håber dette initeritiv kan afhjælpe div problemer - som vil opstå med, både nye og ældre motorer -- UDEN at skal udvikle sig til et sted hvor man "hænger " motor fabrikanter ud.<br>
Der er et par indlæg vedr. driftforstyrrelse på nogle 2T motorer, som ikke har været særligt meget i brugt over en periode ( sådan læser jeg ihvertfald indlæget ). Et lille tip i den forbindelse ! - vær opmærksom på at benzin ikke er en uforgængelig varer, men at den allerede efter 2-3 mdr. begynder at rådne og forgå. Det bevirker to ting. 1. benzinen mister sin "saft og kraft" og har derfor ikke samme effekt (Den ender med tilsidst ikke at have nogle effekt ! ) 2. den syrer som den danner kan angribe gummi og plast dele i kaburatoreren.<br>
( 85 - 85 % af de plæneklippere som kommer på service værksteder om foråret med start problemer, skyldes fænnomenet " gammel benzin )<br>
Sidst men ikke mindst - Skal man kunne stole på sin båd motor, så send den til eftersyn hos en autoriseret fagmand med de intervaller som service hæftet foreskriver.<br>
mvh<br>
Morten Fischer

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 8 måneder siden #1000011 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej alle<b...
Hej<br>
Det er et godt initiativ med denne debat om bådmotore her, såfremt at folk så benytter sig af den. Jeg har selv en 15hk yamaha 2takt fra slutningen af firserne som driller en del. Jeg vil høre om nogen ved hvor man kan fremskaffe en "instruktionsbog" til sådanne? Jeg har store prob med at sejle ved lave omdrejninger og det er de jo også kendt for ikke at kunne disse 2-takt men det er tilsydenladende ikke tilsodning. Min formodning går på at skruen der styre luft-benzinforholdet ikke står korrekt, tips eller ideer modtages gerne. På forhånd tak. Knæk&Bræk Lbj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 8 måneder siden #1000010 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej alle<b...
Hej igen<br>
Skal vi have det hele med har den kun været brugt til at sejle ud og sætte rødspættegarn og hente dem igen. Den skubbede en 15" Crecentjolle foran sig når den havde det bedst. Den har ikke været brugt det sidste år, men jævnligt været startet, den har været opbevaret i opvarmet garage. <br>
Den har for første gang fået lov til at sejle mere end 1 time i træk - konen og jeg sejlede med et par stykker metal efter, for hygge / fange en fisk, da det skete.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.222 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer