Tun på 100 kg. Hjemvendt fra Puerto Rico, med en temmelig tom føelse af at fange tun. Planen var at Sille ( Min datter ) og Jeg skulle på bundmede tur med Blue Marlin 3 fra Puerto Rico, men de forrige dage havde budt på rimeligt fiskerig efter amber og skip jack tuna blev det til en Trollingtur, vi fik delt stængerne op grejet sat, så var det bare at vente.. efter få minutter så vi de første flyvefisk, virkeligt imponerende hvordan de kan flyve 80-100 meter inden de igen ryger i vandet. der blev opserveret flere fugle flokke som jo normalt betyder fisk, men problemet var at fuglene lå på vandet istedet for at jagte fisk, efter et par timers sejlads så vi de første delfiner, et facinerende dyr, og så bare et par meter fra båden, pludselig gik knarren på det ene hjul, og til alt held var det den ene af mine stænger, der blev råbt en masse på spansk, og 3 “matroser” sprang rundt for at trække stænger ind ( der var 9 i alt ) og pludselig stod den ene med vesten i hånden og klaskede sin hånd i stolen og råbte “now it a big one” det kørte i hele kroppen af mig, og jeg sprang i vesten og op i stolen, så var jeg klar til kamp, den sidste stan var inden og de var ved at sætte stangen i stolen da den ene råbte “shit” ja fisken røg af.. så går der lige et par minutter før man er sig selv.. fisketuren fortsatte og pludeslig råbte kaptajnen “look dolphines all over” og det var der virkeligt, ligemeget hvor vi kiggede hen var der delfiner, skipper og den øvrige besætning havde aldrig set så mange delfiner før.. vildt syn. vi sluttede turen med at sejle om kap med 6-8 fin hvaler og en enkelt havskildpadde, så trods den kiksede tun som skipper anslog til ca. 100 kg var det en god dag på vandet, og turbåden kan varmt anbefales. kan ses på http://www.bluemarlin3.com venlig hilsen Flemming “fast as a shark” Sønderskov MSK.
ps. Da jeg ikke kunne indsætte et billede af en tun fik i lige et fra en anden udenlandstur:-)