Forside Fora Hovedforum FSK Tirsdag de…

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #111784

    Tirsdag den 3. juni 2008 kl. 1830 blev der afholdt bestyrelsesmøde i klublokalerne i Korup med følgende dagsorden:

    1. Godkendelse – kommentar og opfølgning af referat fra sidste bestyrelsesmøde.
    2. Status sponsorer DM.
    3. Status DM – sejlklubbens lokaler – telte – mad.
    4. Kontrol ved DM m.h.p. elimination af ”snydere”.
    5. Tag klubhus.
    6. Deltagergebyr, MSK og Nyborg Trolling Klub.
    7. Tryg møde.
    8. Økonomi – medlemmer.
    9. Næste møde.
    10. Eventuelt.

    I mødet deltog Claus Wichmann, Claus Hansen, Torben Holm, Claus B. Jeppesen, Per Gade, Leif a´Argjum og Bruno H. Nielsen.

    1. Godkendelse – kommentar og opfølgning af referat fra sidste bestyrelsesmøde.
    Der var ingen bemærkninger til referatet fra den 150408.

    2. Status sponsorer DM.
    Den udarbejdede og fordelte sponsorliste blev gennemgået.
    Da Yamaha gennem en årrække har været en stor og trofast sponsoryder til FTK, var der enighed om at bevare Yamaha som hovedsponsor, selvom andre motormærkeudbydere lagde et stort pres på klubben for at overtage førertrøjen.
    Efter gennemgangen kunne det konstateres, at sponsorerne også denne gang har været rimeligt gavmilde overfor FTK.
    Det blev besluttet, at de sponsorer, hvor aftalen ikke var gjort færdig eller endnu ikke var kontaktet, blev gjort færdig inden udgangen af juni.

    3. Status DM – sejlklubbens lokaler – telte – mad.
    Telte, borde og stole er bestilt og menuen er fastlagt til ”Forloren Skildpadde” til en kuvertpris på kr. 120,00.
    Øvrige aftalte reservationer er på vej.
    Merrild har givet tilsagn om at være kaffesponsor.
    Torben kontrollerer, at PC-programmet til indskrivning af fangsterne er klar til brug.

    4. Kontrol ved DM m.h.p. elimination af ”snydere”.
    Der var enighed om at styrke indsatsen mod bevidst snyderi.
    Den målrettede indsats gennemføres ved at udtage 3-4 både til kontrol før start, ligesom der vil blive udsendt kontrolbåde med officials til udvalgte positioner under konkurrencen.
    Fisk fanget på førstedagen kan ikke indvejes på andendagen.

    5. Tag klubhus.
    Taget på klubhuset er nu blevet udskiftet og isoleringen er udbedret.
    Tagafslutningen er blevet forstærket.

    6. Deltagergebyr, MSK og Nyborg Trolling Klub.
    Efter en debat om hvem der kan deltage i DM til medlemspris, var der enighed om, at følgende klubber er godkendt: SSK, MSK og BTK.

    7. Tryg møde.
    Det årlige møde med Tryg forsikring blev afholdt den 22. maj 2008 i Ballerup med repræsentanter fra SSK, FTK og Tryg.
    Skadestatistikken for 2007 viste, at FTK kom ud med en skadesprocent på 76,1 og SSK med en skadesprocent på 36,9. Samlet set er resultatet tilfredsstillende.

    Tryg vil i en periode komme med en grundig information i klubbladene om nødvendigheden af at anvende korrekte låsemøtrikker på påhængsmotorerne, så man ikke i en skadesituation kommer i konflikt med forsikringsbetingelserne.

    8. Økonomi – medlemmer.
    Torben oplyste, at klubben i øjeblikket består af 975 medlemmer.
    Indestående bank kr. 224.047,33
    Indestående opsparing kr. 135.754,59
    Indestående kasse kr. 7.457,00

    Der er udsendt 102 rykkerskrivelser til medlemmer som er i restance.
    Det er konstateret, at 45 forsikringstagere ved Tryg ikke længere har et medlemskab af FTK.
    Der er enighed om at FTK skal udsende en rykkerskrivelse før der sker indberetning til Tryg, som efterfølgende følger op med en orienteringsskrivelse til de formastelige om betingelserne for en fortsættelse af forsikringspolicen.

    7. Næste møde.
    Næste møde blev fastsat til tirsdag den 5. august 2008 kl. 1830 i Korup.

    8. Eventuelt.
    Efter en debat om bestyrelsens nødvendige brug af fridage på hverdage for at kunne varetage en opgave til mødevirksomhed eller lignende for FTK var der enighed om, at sådan en nødvendig fridag på en hverdag, skal honoreres med et vederlag på kr. 1.000,00.

    I erkendelse af, at det efterhånden er svært at få en passende deltagelse til de efterhånden utallige tilbud til det fiskeglade folk, udspandt der sig en debat om nødvendigheden af to DM arrangementer hvert år.
    Efter en drøftelse var der enighed om, at indbringe emnet til debat på næste fællesmøde.

    I fortsættelse af deltagerdebatten kunne det konstateres, at der ingen tilmeldinger var til den annoncerede klubtur til Wänern i uge 41-2008. Som følge heraf, var der ligeledes enighed om, at såfremt der senere dukkede nogle interesserede op, måtte de selv forestå reservation af hytte.

    Claus B. meddelte, at han ved næste generalforsamling vil udtræde af bestyrelsen, idet hans mangeartede jobopgaver bevirker, at han ikke kan varetage sit bestyrelsesarbejde på tilfredsstillende måde. Han vil dog i en periode fortsætte med at færdiggøre klubbladet, såfremt at der er en ansvarshavende i bestyrelsen der indsamler materialer og annoncer til hvert klubblad og afleverer det omkring deadline..
    Bestyrelsen tog meddelelsen til efterretning.
    I fortsættelse heraf udspandt der sig en debat om eventuelt på sigt at gå fra 4 årlige blade til 3 årlige klubblade.
    Efter en drøftelse var der enighed om, at indbringe spørgsmålet på førstkommende debataften.

    Bruno oplyste, at Odense kommune havde meddelt, at de 2 parceller, som i øjeblikket udgør klubbens nuværende domicil godt, på visse betingelser, kan sammenlægges til en stor grund.
    Der skal senere afholdes et møde med klubbens rådgiver (Focusadvokat) for en nærmere udredning af betingelserne.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.