Test af SMART TABS. Så fik jeg endelig tid til en lille prøve sejlads med de nymonterede smart tabs trimplan. Det blev til en lille tur på 4 timer i det skønneste sommer vejr. Hvad er der så at sige om de her trimplan som ingen har turde anbefale / prøve !?! De virker! Båden er næsten ikke til at kende… slut med gumpetunge ryds. Båden rejser sig (næsten) ikke under acceleration, og planer allerede ved noget der minder om 3500 omdr. med ca. 10 kn. 😉 CHOK… Max. hastighed opnået over grund 26 kn. med to mand og fuld udrustning. Derudover oplevede vi en særdeles behagelig sejlads, og ingen problemer ved skarpe sving eller noget andet. Jeg er kort sagt meget tilfreds, og håber at andre måske får mod på at prøve dette lidt billigere alternativ til de kendte hyd. / elektriske løsninger.
Jeg ved endnu ikke hvordan de vil påvirke sejladsen i dårligt vejr med høj sø, men vi bor jo i Danmark, så mon ikke snart jeg finder ud af det 🙂
ps. Nej jeg har økonomiske interesser i produktet, jeg er bare glad for at de rent faktisk virker. Skulle andre få lyst til at anskaffe et sæt, kan i jo prøve vestsjællands marine (link findes ude til højre). Blev selv anbefalet ham af andre venlige folk herinde fra, og den giver jeg gerne videre (!).