Forside Fora Hovedforum SSK Team kewi …

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter

Team kewi var en tur på 40 meteren lørdag.
    Dagen startede med at min nye skrue skulle stå sin prøve.
    Jeg har haft lidt svært ved at få båden op at plane.
    Den har bare sat røven ned i vandet og ikke rigtigt ville op, uden der kom lidt vægt op foran
    og alligevel har det været svært.
    Nå men jeg kender en god bådmand, som tager sig godt af mig og min motor og han sagde til mig.
    Jeg ved hvad der skal til. Du skal have en ny skrue på og den skal være 1 tomme mindre og have 4 blade, istedet for 3.
    Mercury lover mindst 25 procent bedre optræk, samme benzinokonomi og lidt flere omdrejninger på toppen.
    Her må jeg så sige at det holder ikke. Optrækket er blevet mindst 75 procent bedre, hvis ikke mere.
    Nu ved jeg godt man ikke kan beregne ud fra min afprøvning, men jeg har ikke oplevet noget lignende.
    Gashåndtaget i bund og smut så er jeg oppe at plane. Der er slet ikke nogen tøven.
    Jeg er så vildt begejstret. også samme benzinøkonomi og hastigheden stort set den samme, måske ½ knob mere.
    Jeg var så begejstret at jeg sagde til min fiskekammerat, det skal vi lige prøve engang til. wow 😀
    Nå men afsted til 40 meteren og igang med fiskeriet. Vi fiskede længe og hørte lidt rapporter over vhf.
    Alt taget på sideplaner og med nogle grøngule farver. Nå men endelig blev det vores tur.
    Gasten fik udløst den ene sideplaner og vi tog resten af grejet ind.
    Vi fik fisken på nært hold og det så sgu meget pænt ud. Den gik så en tur i dybet og måtte så op igen.
    Det blev så en på 6,7 kg. Det blev så dagens eneste fisk, men ellers en dejlig dag på vandet.
    Da jeg ikke må reklamere for nogen, her i forum, kan i sende mig en mail, så sender jeg kontaktoplysninger til min bådmand, som gerne står til rådighed.
    teamkewi@gmail.com

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.