Raymarine S1000 autopilot.
Jeg havde besluttet mig for at montere en Raymarine S1000 autopilot i min Ørnvik 510 DC men er nu blevet i tvivl, idet jeg har hørt, at den øjensynligt ikke dur til trollingfiskeri, uagtet det jo netop var dens autofunktioner med cirkulær, zig sag og fiskemønster som feature, der fangede min interesse…
Jeg har fået monteret Bay-Star hydraulik (balanceret hydraulisk styring)
Er der nogen herinde, der har nogen erfaring til “vores brug”… – jeg har læst den tilgængelige kommunikation i FORUM omkring autopilot men det er mere om kalibrering og justering samt at den ikke kan navigere under styrefart (1 knob)…
Når jeg læser databladet igennem vedr. Raymarine S1000 autopilot er det jo nærmest det ottende vidunder… – men inden jeg kaster 10 kg. efter den vil jeg høre om jeg burde kaste 15 afsted istedet…
Nummeret større har ikke indlagt Fiskemønster features.. jeg har hørt, at det kommer måske i dette forår…
Skal jeg stikke piben ind og vente.. – eller skal jeg springe på en Raymarine S1000 autopilot.
Jeg hører MEGET gerne om jeres erfaringer både med hensyn til “fiskemønstre” og navigering i al almindelighed..
Mange hilsener