Forside Fora Hovedforum Opslagstavlen Problemer …

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    ukendt brugerukendt bruger
    Deltager

Problemer med min nye (1½år) Honda BF 60 HK ( 5 års garanti !! )

Jeg vælger at lave dette indlæg for at give jer andre indsigt i de prøvelser jeg pt går igennem med min Honda Motor.
    Og jeg er helt ærlig ved at miste tilliden til denne motor og er ved at blive en godt frustreret Honda ejer.

Det hele begynder under mit sats i katteagt på Fladen d. 1 Oktober, hvor jeg var sejlet op fra Gilleleje af, efter timers sejlads uden noget at bemærke begyndte jeg mit fiskeri og efter 2 timer skulle jeg flytte plads.
    Men Motoren ville ikke tage omdr. Efter 5 – 10 minutter hvor jeg havde prøvet alt, kom der 2 fejlmeldinger (olie & motor)
    så med 2500 omdr. Søgte jeg i den havn som lå tættest på (Ringhals/Bua) vel inde i havnen kunne jeg ikke se – høre – føle noget galt med motoren, men liger så snart jeg satte den i gear og øgede blev den træg ved 3000 omdr og få sekunder efter gik alarmen.
    Svenskerne kiggede vandtro på mig dagen efter da jeg sagde at der var motor problemer med min Honda……. det kan da ikke passe.

Naboen kom med bilen og trailer. Efterfølgende dag kørte jeg ud til den lokale marine forhandler (yamaha) og de mente godt at kunne klare det.
    Efter 2 længere værksteds ophold havde de kun kunne løse nogle få problemer, for det skulle vise sig at der var flere fejl…!

derfor blev båd & Motor nu kørt ned på Gillelejehavn til Honda forhandleren der.
    Men efter 2 dage kastede de håndklædet i ringen og tilkaldte TIMA.
    Der blev kigget og målt på motoren og beskeden var. Køre båden ind til os

Så jeg kørte båd & motor ind til TIMA, hvor vi fik en lang snak omkring tingene og hvordan jeg syndes at motoren havde opført sig.
    Efter en uge hos TIMA med aflæsninger – skruen – pillen og udskiftninger af div. Dele + prøver sejlads, har man kommet af med alarmerne.
    MEN…den er stadig træg når den sættes i gear og kommer ikke over 4500 omdr.

Vi havde en samtale i denne uge, hvor der blev stillet en masse spørgsmål vedr. sejlads – benzin for denne motor giver dem grå hår og de kan ikke lige gennemskue fejlen / Fejlene og vil gerne kigge på den et stykke tid endnu.

Og hørte jeg rigtigt blev der også sagt at de har en anden (Deffekt) 60´er stående som de bruger som reservedele til min motor…! den besked kunne jeg godt være foruden, ikke just noget som giver øget tillid til motoren, når kursen igen går på langfart.

Jeg håber at TIMA snart kommer op med en løsning på problemet´, for jeg er ved at være lidt træt af det hele omkring denne motor, for når hele 3 marine værksteder gennem 1½ måned, ikke er kommet en endelig løsning nærmere, så er det sku ikke nemt at være småbåds ejer !!!

Jeg har ellers fået et svedigt tilbud på en ”NY Yamaha 80 hk” og efter disse mange ugers motor prøvelser, virker dette tilbud temmelig fristende som tingene ser ud lige nu.

Håber på en snarlig løsning.

Mvh
    Jesper Larsen ”Ocean-Seeker”

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.