Forside Fora Hovedforum Alt om grej Motor prob…

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    ukendt brugerukendt bruger
    Deltager

Motor problem! pip i låget
    Håbe at i gæve fiske gutter kan hjælpe mig med en pejling til et motor problem.
    Motor: Mariner EFI 60HK
    Årgang 2004.
    Drift ca 400 timer
    Har det først år kørt uden problemer. Ca. en gang i foråret 2006 begyndte den en gang i mellem at komme med små pippe lyde af ca. 2-3 min længde ca. 2 til 3 gange i timen , altid under trolling fart = tomgang måske lige et lille nip op på håndtaget. Efterhånden som tiden er gået er intervallet blevet længere og længere, nu er det omvendt, den pipper det meste af tiden, med små pauser af ca 3min. Nå der køres op i omdrejninger kan jeg ikke pga. af motorstøj høre noget, derfor skriver jeg under trolling fart. Det starter altid efter ca 1 times trolling fart.
    Lyden tjaa nærmest som et lille leje i en generator eller en rem stramme rulle, som er ved at være tør, nogle har fortalt at det kan være pak dåsen bag propellen??? Men om det kan forplante sig op så det lyder som noget der ligger under hjelmen??? . Rem stramme rullen??? kan ikke finde en rem stramme rulle på motoren.
    Har efterhånden brugt meget tid på at prøvekøre motoren hjemme i haven, men her kommer selvfølgelig ingen lyde. Prøvekørt både i og ude af gear. Men i kender sikket den der med at der måske på et tidspunkt sker et sammenbrud på et uheldigt tidspunkt. Ikke at jeg håber der er andre der har problemet, men som måske kan give et hint??
    Ja jeg er undersøgt for tinitus,

Hilsen
    Mogens Christensen
    Team MAC

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.