Min ven og fiskekammerat gennem de sidste 50 år er desværre ikke blandt os mere.
Kurt Rasmussen eller som de fleste bedre kendte ham, ”Discokurt” fik tilnavnet sidst i tresserne, først i halvfjerdserne, idet han var pladevender eller såkaldt Discjockey i de dengang kendte københavnske Diskoteker, Discclub og Club 6.
Kurt lærte jeg at kende på Langelinie og B&W kajen i 1960 hvor vi dengang som drenge fangede mange Makreller, og vi har op gennem livet fisket meget havfiskeri på diverse turbåde, såvel herhjemme som i udlandet, ja Kurt var en formidabel konkurrence fisker.
I midten af firserne kom så småbådsfiskeriet hvor vi også havde mange ture sammen, med en altid hjælpsom Kurt, med båden “BØV” ja Namsen har også mistet en stor personlighed.
Kurt fik konstateret leverkræft for 4 år siden og har uden tvivl levet på lånt tid ved hjælp af sin store livsappetit.
Kurt er gået bort uden efterladt familie, så jeg vil her meddele hvornår begravelsen finder sted, så interesserede fiskekammerater har mulighed for at sige farvel.
Bjarne Lehné