Forside Fora Hovedforum Opslagstavlen Mercury smartcraft viden

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Nicolai NielsenNicolai Nielsen
    Deltager

hej er der nogen der ved noget om ledningsnettet til dette, jeg mener der er sensor for trim på motoren og der er også trim i menuen på instrumentet, jeg har lidt på fornemmelsen at ledningerne til trim sensor og kontakt måske ikke er forbundet, jeg har forgæves søgt en del på nettet efter et ledningsdiagram men har ikke haft held til at finde et., det er en hvid system monitor med digital display jeg har i.

Hvilken motor?
    Årgang?
    Har du et billed af trimsensor

Mvh Lars

Deltager

Det er en 60 ELPT

billede af sensor er ikke fra min men der er sådan den sidder, min mistanke går på at den aldrig har været forbundet og at det er oppe ved fjernbetjeningen og op til instrumentet jeg mangler noget forbindelse. trimsensor.png

Hej Nicolai
    Der er 2 typer sensorer, analog til alm. rundt ur og digital til SmartCraft.
    Sensoren på billedet er den analog type, den kan ikke levere signal til SmartCraft, det er derfor du ikke får nogen udlæsning på dit instrument.
    Mvh Lars

Deltager

det her er billed af min sensor … kan du tyde om den er analog ? og ved du hvilken jeg skal sætte på for at det virker
    IMG_20210425_182241.jpg

Hej Nicolai
    Det er en analog sensor der sidder på din motor, spørgsmålet er om dit ledningsnet er forberedt til digital trimsender.
    Den digitale ser sådan ud:

Deltager

super mange tak, jo det var derfor jeg gerne ville have fat i et ledningsdiagram til at finde overblik i hvad der er til hvad, så vidt jeg lige kan følge sidder den der sidder der nu til det kabel der går op i fjernbetjeningen, jeg har dog netop et stik fra mit smartcraft instrument med netop 3 ledninger i som ikke sidder til noget… det kunne jo være disse jeg har godt nok ikke lige farverne på dem i hovedet, ved du om det er til at få et ledningsdiagram over det ?

Ledningsdiagrammet er ofte sidst i værkstedsmanualen

Deltager

ej for filen da jeg har slet ikke tænkt på det… har haft for meget fokus på instrument enden ,,, men diagrammet er jo lige der i workshop manualen til motor og også den det der går til instrumentet, super mange tak for hjælpen…

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.