Forside Fora Hovedforum Alt om grej Mercury 80 hk, vand i olie

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Lars KrogLars Krog
    Deltager

Jeg har en Mercury 80 hk. motor, der er fra ca. 2011, den har ikke sejlet så mange timer i de første år. Jeg har problemer med vand i olien, som ikke er til at komme af med. Jeg har fået skiftet pakningen ved bundpladen, da det så ud til at det var denne pakning, der var årsagen til vandet i olien. Det har desværre vist sig ikke have hjulpet, jeg håber derfor at der er nogen her der har oplevet noget ligende, hvor der blev fundet en løsning?

Jens SahlJens Sahl
    Keymaster

Det kan være din termostat.

.

Din termostat er defekt, hvis du tager den ud vil du kunne se det står oppen, ny i og skift olie og filter, så er du kørende igen

Hej Lars det du kan gøre på den nemme måde du skal kunne starte din motor med vand skyllepropper eller en stor balje prøv så at starte den efter ca 2 minutter skal den være så varm at man næsten ikke kan holde på den ved termostaten er den kold er det det der giver kondens jeg fik det på 67 timers fiskeri sidste år jeg måtte skifte olie og filter 2 gange efter jeg havde skiftet termostat og så var det væk du kan ringe til mig på 20214512 for info
    med venlig hilsen
    Per Motsch Andersen

Lars KrogLars Krog
    Deltager

Tak, det vil jeg prøve i morgen

Hej Lars fik du gang i den med ny termostat olie og filter
    med venlig hilsen
    Per Motsch Andersen

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.