Forside Fora Hovedforum Alt om grej Kan man m?…

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    Kim BernhartKim Bernhart
    Deltager

Kan man måle om en transducer virker optimalt eller om den er brændt af, hvordan tjekker jeg om transduceren er indstillet korrekt. Savner tips og ideer så jeg kun behøver at koncentrere mig om at læse skærmen og ikke spekulere på om elektronikken er i orden. Forventer ikke at skærmen bliver som i manualen eller demosimulatoren, men vil bare godt vide at udstyret er OK. Lidt gode, simple råd søges derfor. Skal man kunne se trolling loddet når det sænkes ? Har tidligere hørt at man ikke kan se makrelstimer da de ikke har luftblære, vil man kunne simulere en stor fisk ved at sænke en ballon ned sammen med loddet ? Savner input til at komme videre og slappe mere af når jeg fisker 🙂

I går skulle vi lige bruge en 15-20 sild, kunne ingenting se på loddet, men fiskede i område hvor vi forventede de ville være. Vi drev og fiskede de forskellige vanddybder efter dem og fik uden problemer de sild vi skulle på en 1/2 time. Måske det bare var meget små stimer, måske loddet viser forkert. Hvordan tjekker jeg nemmest at det virker og vinkler korrekt.

Når jeg troller ser det ud som om loddet virker OK, ser de forskellige bunddybder og en gang imellem kommer der en knold op som ligner en torskebule så det er ikke fordi der ikke er kontakt med vandet og bunden.

Mit lod er et Lowrance LCX-25 og transducer er Airmar P66. Det er ikke helt nyt og transducer kan sagtens have fået diverse slag med tiden.
    Mvh
    Kim

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.