Forside Fora Hovedforum Opslagstavlen Jeg så en…

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    ukendt brugerukendt bruger
    Deltager

Jeg så en aktivitet den 8 januar for SSK – om Dansk Søredning. Så ville jeg finde ud af hvad der er hvad – for jeg ved jo at mange bruger dem i Simris!
    MEN så finder jeg dette:

Dansk Sejlunions holdning til privat søredning
    Dansk Sejlunion har flere gange fået henvendelser fra klubber, som er blevet kontaktet af et privat søredningsselskab, som ønsker at fortælle om sine aktiviteter.

Dansk Sejlunion har undersøgt vilkårene for private redningsselskaber i Danmark og integrationen med den officielle søredning.

Dansk Sejlunions bestyrelse har på denne baggrund taget følgende holdning:

Dansk Sejlunion bakker helt og fuldt op om den redningsindsats, som ledes af Søværnets Operative Kommando og udøves af blandt andet Farvandsvæsenet og marinehjemmeværnet.

SOK råder over en lang række af værktøjer, som sikrer en effektiv søredning. At stole på en alternativ søredning vil i mange tilfælde give en falsk tryghed og kan sætte sejlernes liv på spil.

Dansk Sejlunion bakker op om den frivillige indsats, som det blandt andet kommer til udtryk i lokale fartøjsberedskaber. Disse kan være SOK eller det lokale beredskab til stor hjælp i forbindelse med eftersøgninger.

Dansk Sejlunion understreger alle skibes forpligtigelse til omgående at gå til assistance, hvis de befinder sig i nærheden af en nødstedt.

Dansk Sejlunion ser ikke noget behov for etablering af private søredningstjenester i Danmark. Hvis den offentlige søredningen ikke virker tilfredsstillende, vil det være Dansk Sejlunions opgave at konfrontere de relevante myndigheder og politiske beslutningstagere med dette, så søredningen igen kan fungere.

og ligeledes http://www.sejlsport.dk/sw7973.asp

Hvad er klubbens indstilling? for det kunne jo i fremtiden ende med en skjult skat – dvs for at man kan færdes på havet så SKAL man forsikre sig for søredning osv…

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.