Forside Fora Hovedforum Alt om grej Jeg har en…

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    ukendt brugerukendt bruger
    Deltager

Jeg har en Mercury 75Hk fra omkring 90′. 2 takter selvfølgelig. Den kører fint og kan uden problemer trolle de 6-7 timer jeg maks er afsted indtil videre, uden at slå en forkert prut. Når jeg skal afsted på tur, har motoren gerne stået stille i 14-30 dage. Så jeg starter den gerne hjemmefra, for det tager en 5-10 gange hvor den prøver at komme igang og så går ud. Men når jeg så har fået gang i den lader jeg den lige stå et par minutter. Når jeg så kommer ned og har sat den i vandet, så starter den første gang. Hvis jeg stopper den ude på vandet og der er gået under 30 minutter, så starter den også bare første gang. Hvis der går mere end en 30 minutter så skal der gives lidt manuel gas og der skal prøve 4-6 gange før den går. Når jeg er til service hos Per (vestsjællands) har jeg fået afvide at den er flot og velholdt. Er der nogle tricks jeg kan prøve eller er det bare hvad man kan forvente af en motor fra den årgang? Jeg har investeret i en lille 4 takter som sikkerhed og aflastning til trolling.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.