Er der nogen af jer kære fiskevenner som kan hjælpe mig med ovenstående ??
Alternativt oplyse og der er et Nmea2000 interface på ovenstående motor – Den er fra 2007
Jeg afleveret båden i går hos Leif Larsen, Svendborg – Her mente de ikke der var et interface til Nmea på motoren….. Og fik også at vide at det egentligt ikke var så vigtigt da der allerede var de relevante advarsler/alarmer indbygget i omr.tælleren (olietryg, overvarm mm.) Det er vel også korrekt eller ???
Hej Morten. Jeg har en Suzuki DF70 fra 2005 på min båd. Den har heller ikke NMEA2000 udgang. Så vidt jeg ved skal motoren være en DF70A for at du kan få det, A-modellerne kom først på markedet i 2008. Derudover har de nok ret hos LL – Du får alle de vigtige alarmer i dine ure, men med NMEA ville du også kunne se aktuelt brændstof og andre ting.
Selv tak :-). Nej jeg er ikke ekspert i propeller. Mit umiddelbare (og logiske) gæt vil være at en 4-bladet propel trykker med et større areal end end en 3-bladet, og at det derfor vil give hurtigere acceleration/mere moment i optrækket, men det er lidt gætværk fra min side. Med hensyn til propellens pitch (bladenes vinkel i forhold til propellens akse) skal du forestille dig at pitchen er den længde propellen “skærer” sig igennem vandet pr. omdrejning. Jo højere pitch jo længere afstand = hurtigere topfart – til gengæld gr det ud over momentet idet arealet som propellen trykker med blive mindre jo højere pitch propellen har. (Andre der ved mere om det må meget gerne byde ind her – specielt hvis jeg har misforstået noget :-)) Se evt. her: https://www.youtube.com/watch?v=hC-VXEvZeZg
Hej
Tag evt. fat i dem her BAC Marine
Danmarksgade 3
4690 HaslevTlf. 70 20 76 12
E-mail [email]stoffer@bacservice.dk[/email] Stoffer hjalp mig da jeg manglede lign. til min 2017 Suzuki 140, der sku et interface mellem motor og Nmea2000
Forfatter
Indlæg
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.