Igen igen
Tryg forsikringsaftale.
Jeg er nu kommet til en ny forsikrings periode og i den forbindelse har Tryg fremsendt en ny police som skulle være ud fra de betingelser som der er forhandlet med FTK og SSK.
Men i denne nye police er der kommet en yderlig klausul 0404 som ikke var i den tidligere police.
Dette punkt drejer sig om at jeg ikke har oplyst fast havneplads, (da den normalt ligger fast på trailer på min hjem adresse) og derfor skal tage hensyn til de forskellige klassifikationer af ”danske” haven, for at se hvordan jer er dækket. En sådan havne klassifikation findes på: http://www.forsikringogpension.dk/Forsikring/Din_ferie_og_fritid/Lystbaadssejlads/Documents/Havneliste.xls
Men som det fremgår af listen er det ikke alle havne som er oplyst, så det kræver en yderlig kontakt til Tryg hvis man vil være sikker på de havne, og hvor i havnen, man havde tænkt sig at bruge for overnatning.
Ved overnatning i andre nordiske havne er der ikke nogen klassifikation, men de vil blive vurderet i tilfælde af der bliver behov for brug af forsikringen.
Jeg har selvfølgelig haft fat i Tryg ved Else Yndal, som havde den holdning at det var noget som var kommet for at blive og det sikkert var en fejl at det ikke var oplyst i tidligere policer.
Men nu til sagens spørgsmål:
Har i andre som er forsikret igennem FTK/SSK/Tryg også fået denne klausul på jeres nye police?
Jeg må for mit vedkommende sige at det virker som om Tryg har sat en gummiklausul ind, som vi skal være meget opmærksomme på når vi er til forskellig weekend træf eller lignende, samt i andre nordiske havne med båden i vandet over flere dage.
Til dem som har forhandlet den nye aftale. Er det også som i opfatter aftalen?