Forside Fora Hovedforum SSK HJÆLP HJ?…

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    MichaelMichael
    Deltager

HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP … Nu ødelægger de Tårbæk rev …

Dette er en opfordring til lige at stoppe op og tænke i 2 min. på hvordan du kan hjælpe …….

GRUNDSTOF UDVINDING i ØRESUND
    Nu er sandsugerne F….. i gang igen og denne gang har de kastet sin kærlighed på området ved Tårbæk rev, så endnu et fiskerigt område står at blive suget væk…….DANSK HAVMILJØ bløder fælt og dette sker på tilladelse fra naturstyrelsen / miljø ministeren (under tilladelse af afgået minister Ida Auken) DER ER jo stadig en åben tilladelse til at suge matriale op fra havbunden i HELE 300 dage om året….! /// Jeg opfordre alle til at kæmpe imod dette vandvid, ellers kommer vi og vore efterkommer til at betale dyrt……..husk at når en sandpumper har suget, vil det tage naturen 15-20 år at genoprette sig…..
    Vi var på besøg på Øresundsakvariet for et par uger siden og har hørte vi om de frygtelige skader der var påført Disken, og uanset hvor mange år der går, vil mange arter og planter være udrydder for ALTID da havbunden er sænket fra 7 til 13-14 meter og bunden vil ligge hen som en øde ørken på grund af manglende lys.
    Når disse dyr og planter er væk, hvad skal de større fisk så lave af?

Jeg syntes at Småbådsklubben er forbavsende tavs i den her sag, ikke en eneste gang har jeg set dem i medierne eller komme med en offentlig udmelding og klage over det svineri som er ved at smadre et af vores bedste natur og
    fiskeområder.

En masse enkeltstående fritidfiskere på begge sider af Øresund kæmper i øjeblikket for at redde Øresund, men en klub som Småbådsklubben med så mange medlemmer i ryggen giver jo lidt mere “pondus” hos medierne.
    Man siger jo at der er 160.000 lystfiskere i Danmark og at det er en af de største industri og indtægtskilder, kunne Småbådsklubben så ikke prøve at samle nogle af de andre forbund og gøre fælleds front med den massive nedslagtning af Øresund som foregår.

Eller skal vi bare lukke øjnene og vinke farvel til “verdens bedste fiske vand” ?

SAMMEN ER VI STÆRKE :o) KOM NU IND I KAMPEN KÆRE VENNER

Som enkeltperson kan du støtte med en underskriftindsamling :
    http://www.skrivunder.net/stop_odelaggelse_af_disken_i_oresund

År 2024 : Kan i huske dengang man kunne fange Flade i Øresund !!!!

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.