Hejsa, jeg er den stolte og glade indehaver af en Yamarin 5810 BR, en pragtfuld båd til mit formål. Dog er der lige et lille problem som giver mig unødvendigt grå hår i hovedet, jeg mener ikke at min tankmåler viser korrekt, den har over de sidste par påfyldninger vist lidt over “tom tank” men jeg mener nu at der er mere benzin end som så i tanken. Nu skal det siges at båden har en 150 L tank indbygget så jeg har ikke lige smuttet ned på tanken for at fylde den op, men har taget det af nogle omgange, modsat har det også været svært at bedømme forbruget, når jeg som i går var 9 timer på vandet, men 95% af tiden har den gået ved næsten tomgang, her bør jeg vel lige nævne at der sidder en 100 HK Yamaha 4 stroke (1999)på hækken, men ved efterfyldning i går var tanken åbenbart fyldt, for skidtet løb over. Jeg har snakket med mit værksted om dette problem, men man siger at det er sjældent at man finder stabile brændstofmålere i både, men så kom jeg i tanke om dette fantastiske forum, hvor der sidder masser af kloge og vidende personer som øser velvilligt ud af deres viden. Har nogen et In-put?
På forhånd tak
Ole Kold