Hej Småbådsfiskere. Jeg var en tur på sundet efter flade, og fandt dem. Det var dog utroligt svært at få dem op. De huggede villigt og ofte hårdt på skalrejerne, men de blev ikke hængende. Fiskede med diverse standard forfang, nogen med perler/spinnerblade, de gode gamle uden nogen form for bling bling blev også prøvet. Prøvede at skifte til mindre kroge, og prøvede at agne krogene på alle måder med alt fra hele rejer til små stykker. For lige at komme nogle svar i forkøbet vil jeg sige at jeg har fisket flade før og kan godt mærke/se forskel på hvornår det er bunden der mærkes eller fisk der hugger.Rejerne bar også tydeligt præg af at der var liv på bunden. Troede der måske skulle orm til, men de hugger jo villigt nok på rejen. Fiskede fra drivende båd med en fart på 0,7 til 1,2 mil, ved godt at det er i overkanten med hastigheder over 1,0 men alligevel. Prøvede også at give løs line når de huggede men intet hjalp. Dagen gav 17 flade og en torsk på 3 kg, så jeg klager ikke, men når jeg tænker på hvor mange hug der var, kom der ikke mange i båden. Har i nogle gode råd/tips. Mvh Søren