Hej, Jeg skal have erhvervet mig 6 komplette sæt hjul/stænger i den nærmeste fremtid så jeg er klar når jeg får båden rigget til med downrigger. Største overvejelse er valg af hjul, alle anbefaler at købe rigtigt første gang, men for at holde udgifterne nede, ser jeg på alternativer til SG 47 LCA som de fleste roser.
Som evt. alternativ er det vigtigt for mig at høre hvor meget i bruger linetælleren når agnet skal sættes på downriggeren. Er det altid eks. nederste 20 fod , næste 40 fod osv. eller variere det meget. Hvis det er typisk det samme, så tror jeg godt at jeg kan tælle på lineføren på et alm. multihjul.
Har også set på et Okuma Magda m/linetæller , men syntes ikke at det virker så robust, dog er det meget billigt.
Har nemlig set på et ambassadeur 7000 C4 LD som på tilbud koster 495.-Umiddelbart ligner det et godt tilbud og ser velegnet ud. LD bremsen er vel også kun en fordel ved finjustering eller ? http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat34-Multi/side161-Ambassadeur-7000-C4-LD.html
Er der andre gode hjul som jeg skal kigge på ? Kommer ikke til at fiske 10 gange om måneden, men kan godt lide at grejet føles godt i hænderne når det er. Det var nemmere da jeg kun fiskede kyst med flue eller spin, der kunne man godt forkæle sig selv med lidt luksus 🙂
Hilsen
Kim
PS. Nogle gode link’s til endegrej modtages gerne hvis det findes eller betaler man virkelig 60 – 80 kr for noget udstandset stål ?
Ser frem til jeres egen erfaring med grejet