Forside Fora Hovedforum Opslagstavlen hej alle.<...

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    Henrik ErichsenHenrik Erichsen
    Deltager

hej alle.
    Tænkte at jeg lige ville dele mine oplevelser fra min jomfrutur i min “nye” båd

Jeg købte for 4 måneder siden en 16 fods hardtopbåd af ukendt mærke “nogle mener at det er en Cresent” Den skulle så i vandet igår da vinden ENDELIG var stille nok til at jeg turde bevæge mig ud på Øresund.

Vel ankommet til skovshoved blev båden lagt i vandet og bil samt trailer parkeret hensigtsmæssigt. Det første jeg bemærker efter jeg har parkeret og returneret til båden er en mistænkelig mængde vand i bunden af båden, undersøger straks hvor alt det vand kommer fra, og det viser sig at da jeg monterede transducer måtte jeg fjerne et gammelt beslag, som dermed efterlod 4 skruehuller ?????? hov dem havde jeg glemt at lappe, så hastigt hen og hente bilen og traileren, op med båden og ud med lænseskruen, båden tørlagt og de 4 små huller fyldt med sikaflex. Båden i vandet igen og nu var den tæt… Ud på sundet, det sejler sku bare derudaf, 30 knob fuld fart mod Ven, der skulle jo være Torsk. Ekkoloddet et X125 blev tilsluttet, men NADA signal fra transduceren, pis hvad nu? rode og regere og irritationen steg, min kammerat Steffen var meget stille, endelig efter laaang tid fik jeg fundet manual frem og konstaterede at jeg ikke havde fået tilsluttet transduceren .-) i med stikket og vupti fuldt signal, vi så massere af fisk på loddet men fangede intet med vores små kastepirke. Nå klokken nærmede sig solnedgang så snuden mod skovshoved og gassen i bund, boooob HVAD NU? løbet tør for bensin, nå hva faen jeg havde jo en tank mere med 25 liter, så af med slangen på den tomme og over på den fyldte, pumpe pumpe intet tryk i bolden, motoren ville ikke starte hmmmm panikken breder sig, ingen tragt ingen ting.. så af med låget på den tomme af med låget på den fyldte og så forsøge at få bensinen til at ramme det lille hul, ud af 25 liter ramte vel de 3 liter ned i den tomme tank, motoren startede og så derud af, skulle jeg satse på Rungsted havn da den lå noget tættere på end skovshoved, nej fandme nej, det var mørkt og vi ville hjem, så skovshoved det blev, og mange nervepirrende minutter senere fløj vi ind i skovshoved havn på hvad der mindede om bensindampe fra den slukne tank..

Pyha sikken en tur, det var nu koldt og mørkt og for at sætte punktum for en noget anderledes dag, knækkede 3 ledninger på trailer stikket da bommen skulle sættes på plads, så hjem til Ejby/kirke hyllinge med et forkølet baglys der lige kunne anes af mine medbilister.

Så weekenden står på reparationer at diverse huller og tanke, og så ser jeg frem til at ses med jer andre på Øresund i en forhåbenligt mere up to date båd.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.