Forside Fora Hovedforum Opslagstavlen Hej alle.<...

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    ukendt brugerukendt bruger
    Deltager

Hej alle.

I denne tid ved vi alle, at de kære fedtfinne fisk trækker langs kysterne og forsøger, at trække op i de ferske vande, for at sikre den næste generation.
    En del af de penge som der bliver indbetalt, til lyst og fritidsfiskertegn bliver brugt til udsætninger af f.eks ørredsmolt. Her fra klubben bliver der også brugt penge til udsætninger.
    Og det er jo lækkert, at vi småbådsfiskere kan få glæde af, at fange en enkelt havørred engang imellem.
    Her vil jeg rette en tak til alle de frivillige arbejdstimer, der bliver brugt i hele landet, til udsætninger af smolt og forbedring af vores vandløb.

Desværre er der nogle forkerte som der høster af den “frugt”, som kommer ud af fisketegnsmidlerne og de mange frivillige arbejdstimer. Og det er mennesker som absolut IKKE, har fortjent den! Jeg tænker på dem som sætter garn i å-udmundinger og langs kysten inden for 100m grænsen. I daglig tale bliver de kaldt tyv eller piratfiskere.

For fiskerikontrollen er det lidt en ulige kamp, da de ikke kan være overalt på alle tider af døgnet. Der er også en lang række andre arbejdsopgaver forbundet med fiskerikontrollen i Danmark.

Man kan ikke forvente, at fiskerikontrollen kommer sejlene, så snart man har indgivet en anmeldelse. Men jeg er klar over, at det kan virke utroligt frustrerende, når man flere gange i træk har indgivet en anmeldelse og der ikke er sket noget.
    Men alligevel, opfordrer jeg alle som ser ulovlige garn langs kysterne, at anmelde det til fiskerikontrollen i de respektive områder. Alternativt kan man bruge hjemmesiden ulovlige.net og derfra sende en rapport til fiskerikontrollen. Hvis det er muligt, så tag billeder af hvad i ser og send billeder med rapporten.

Jeg kan afslutningsvis fortælle, at fiskerikontrollører fra Roskilde, i sidste uge brugte lidt timer langs kysterne rundt om Sjælland. Primært Nordvestsjælland, men der blev også sejlet i Faxe bugt, rundt Stevns og køge bugt.
    Der blev bjærget ialt 31 ulovligt udsatte garn og 6 dobbelte kasteruser. Garnene var fra 25m lange og op til 70m lange.

Så det er ikke alle anmeldelser, som er helt spildt.

Med venlig hilsen

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.