Forside Fora Hovedforum Alt om grej Hej,

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    ukendt brugerukendt bruger
    Deltager

Hej,

Da jeg netop har investeret i en trollingmotor/nødmotor har jeg et par spørgsmål til monteringen.

1. Hvis jeg ønsker at koble trollingmotoren til bådens tank istedet for at bruge den lille medfølgende tank, hvordan løser jeg så det bedst muligt? Tanken er en støbt plasttank på 135 liter og der er umiddelbart ikke mulighed for montering af en ekstra tankstuds.

2. Er det nødvendigt at montere en arm imellem hovedmotoren og trollingmotoren til at styre med, eller kan jeg nøjes med at lade trollingmotoren sejle lige ud os så styre med hovedmototen? Båden er 21 fod, trollingmotoren er en Mercury 9,9hk og hovedmotoren er en Verado 150hk.

3. Trollingmotoren er med elstart og lader og derfor har jeg koblet den til startbatteriet. Men kan der opstå problemer når begge motorer er koblet til startbatteriet? Her tænker jeg primært på elektriske problemer i forbindelse med at begge motorer kører, eller når hovedmotoren starter imens trollingmotoren kører osv. Jeg vil jo nødig brænde en generator eller et laderelæ af.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.