Forside Fora Hovedforum Alt om grej Find 122,5…

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    ukendt brugerukendt bruger
    Deltager

Find 122,50 kg. Så mangler jeg lige kun at definere opgaven. Jeg har en Ryds 535DL monteret med en Suzuki DF50 og det hele står på en Brenderup 8118B trailer. Inspireret af de mange spørgsmål omkring vægt på vores båd sæt fik jeg taget mig sammen til at få vejet trailer/båd alene og hele sættet sammen (bil, trailer og båd). Trailer/båd vejede 1.140 kg. Det er jo for meget for trailer med en total vægt på 1,000 kg så jeg fik fjernet alt løst i båden. Og jeg mener vitterligt alt. Det eneste der er tilbage er, båd, motor, batteri, styretøj samt transducer til ekkoloddet. Jeg vejede alt det jeg havde pillet af båden og det kom til 132 kg. Altså, vejer resten af båden, motor og batteri 1.008 kg. Det er stadig 8 kilo for meget for traileren men det går nu nok. Problemet er at når jeg regner den teoretiske vægt ud på de tilbageværende elementer kommer jeg frem til en (teoretisk) vægt på 885 kg (båd 475, motor 110, batteri 25, trailer egenvægt 275 = 885) MEN – sættet vejer 1.008 kg – Aha, tænkte jeg. Der er sikkert noget vand der skal lukkes ud. Af med bundproppen og ganske rigtigt løb der en halv liter vand ud. Men der fandt jeg kun et halvt kilo så hvor finder jeg de sidste 122,50 kg?
    Kan der ligge vand andre steder der ikke kan komme ud? Jeg kan ikke høre noget skvulpen eller lignende. Jeg er flittig til at vaske båden, både med højtryk og/eller vandslange med masser af vand. Både udvendigt og indvendigt men ikke i opbevaringsrum mm. Båden er en selv-lænsende styrepults-båd så jeg formoder at den største del løber ud af båden igen eller kan blive drænet via bundproppen. Båden står altid indenfor (når den ikke sejler) i opvarmede lokaler (altid minimum 10 grader og for det meste mellem 15-20 grader). Er der nogen der kan hjælpe mig?

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.