Baracuda var på det gule rev i søndags, og hvilken tur !
Min fiskemakker Flemming og jeg, havde flere gangge talt om at tage på revet fra egen båd, og søndag blev det til en spontan tur arangeret lørdag aften kl 22 !
Vi ankom til havnen kl ca halv ni medbringende nogen positiner, vi havde fundet på nettet, og det første stop blev gjort ca 10 mil ude. Der var dog ingenting skønt vi brugte noget tid på at afsøge området. Vi prøvede et par andre pladser ,men uden det store held. Så vi besluttede at sejle 8 mil længere nordvestover. da vi ankom på pladsen var der en del garn, men det så vi kun som et godt tegn. Og det var det. Vi fangede virkeligt godt, og det blev til hele 10 forskelige arter (vi har så fundet ud af at man ikke smider knurhaner ud igen hverken grå eller rød) Vi havde jævnligt dubletter med både sej og torsk, og en enkelt lange blev det også til. Jeg var kommet afsted med et defekt topøje, hvilket resulterede i flere brud på linen. Denne fejl og mange andre vil være rettet på lørdag, hvor vi forhåbentligt skal afsted igen.
Turens største torsk var på knap 8 kg og største sej godt 4 kg.
Vi er ellers mest trollingfiskere, med hang til laks og ørred, men jeg må indrømme at det var vildt sjovt at prøve pirkefiskeriet, og næste gang står den også på bundmede.
Hvis der er nogen der vil følges i wekenden, er de velkomne til at ringe til mig, eller skrive en mail.
Mvh Bjørn
kutlingen@hotmail.com
21807565