Forside Fora Hovedforum Alt om grej AIRMAR TM2…

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    ukendt brugerukendt bruger
    Deltager

AIRMAR TM260

Jeg har et par spørgsmål som jeg håber en “ekspert” ellers to kunne give deres syn på.

Jeg overvejer meget at få en AIRMAR TM260 transducer, men som jeg læser det er den meget kraftig. Der er jo flere tråde på nettet der beskriver at de “gamle” kraftige trancducere helt kunne skræmme fiskene. Det skal nok lige nævnes at jeg er både trolling fisker og vragfisker, hovedsageligt på det gule rev på vestkysten på ret dybe dybder. AIRMAR transduceren er måske ret kraftig at bruge under trolling fikeri, men rigtig god når man ved march-fart (20-25 knob) “leder” efter nye fiskepladser. Jeg har jeg flere gange fået et godt log med Lowrance standard transduceren, lavet et waypoint på min HDS 10, returneret og bunden var alligevel flad som en pandekage. Det er vel specielt her AIRMAR trancduceren leverer vareren?

Jeg har også structure scan og bruger derved LSS-1 modulet som begge mine HDSer er forbundet til. Min HDS 10 er en M men henset til skærmens størrelse, bruger jeg den tit til Lod i stedet for min lille 5x.

AIRMAR laver også en switch box. Kan jeg evt bruge opstilling som vist på vedhæftede billede? Min LSS-1 boks er ikke så nem at komme til og derved lidt besværligt bare at skifte transducer kabel. Det ville være meget nemmere med denne switch boks. Et krav er dog, at den switch box forbindes gennem LSS-1 boksen, da jeg ellers mister muligheden for at køre loddet over på min HDS 10M. Jeg er derfor ikke interesseret i at køre de to transducere på switch boksen og direkte i min HDS 5x, men jeg aner ikke om det overhovedet kan lade sig gøre??

Johnny Andersen
    Frederikshavn

Attachments:
    • a14197.jpg
Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.