Er min båd for lille

Mere
3 år 5 måneder siden #1190174 af Sten Andersen
Besvaret af Sten Andersen på emne Er min båd for lille
Har set du skriver Møn. Men hvorfor ikke sydsverige, enten Simrishamn, Ystad eller Smyge, du skal ikke sejle ret langt ca. 5 sm så kan grejerne sættes og der er der fine muligheder for Østersøens blanke fisk. Som andre skriver så se at få fat i en ais modtager, så kan de se de store skibe, en brugt fåes vel fra 1000 kr. En sender og modtager koster vel 3300 fra ny og så er der radaren, i sidste sæson brugte jeg min 3 gange på ca. 40 fiskedage.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 6 måneder siden #1190159 af einer meling
Besvaret af einer meling på emne Er min båd for lille
Du siger bare til når du vil ud, og ellers kom ned i klubben og snak lidt med folk, der er somregel kun flinke folk.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Per Motsch Andersen
  • Per Motsch Andersen's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
3 år 6 måneder siden #1190157 af Per Motsch Andersen
Besvaret af Per Motsch Andersen på emne Er min båd for lille
Hej Glenn din båd er fin og du har en god WHF på turen til Bornholm kan man fiske tæt på land og hvis det bliver dårligt vejer er der kun 20 min med 16 km i timen til havn og vi følges ad hvis du kan så kig i klubben og få en snak når du er på vandet er det kanal 72 man bruger når man følges

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 6 måneder siden #1190156 af einer meling
Besvaret af einer meling på emne Er min båd for lille
Tænker godt at du kan, men jeg ville klart vente til marts april hvor chancen er bedst inde ved bananen.
Ellers skal du prøve kræfter på Bornholm, der behøver du ikke sejle så langt ud.
Det er min mening, så kæmpe knæk og bræk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Glenn Liljensøe
  • Glenn Liljensøe's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
3 år 6 måneder siden #1190155 af Glenn Liljensøe
Besvaret af Glenn Liljensøe på emne Er min båd for lille
Super jeg vil lige få købt mig lidt udstyr så jeg kan komme sikkert i havn før jeg tager en længere tur og tak for hjælpen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 6 måneder siden - 3 år 6 måneder siden #1190154 af Bjarne Lehné
Besvaret af Bjarne Lehné på emne Er min båd for lille
Hej igen Glenn

AIS og Radar er ikke hverken lovkrav eller krav til fiskeriet

Dog er AIS et super sikkerhedssystem men det er kun skibe over 90 tons der SKAL sende signal

Radar er tværtimod næsten et MUST når man fisker alene og bliver overrasket af tæt tåge, hvlket kommer meget tit i Østersøen ved Møn og omkring Bornholm

Så jeg vil anbefale dig at mindst have en følgebåd der har Radar hvis du tager på langfart

K&B
Sidste redigering: 3 år 6 måneder siden ved Bjarne Lehné.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.260 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer