Erfaringer med Jeanneau 605 Merry Fisher

Mere
3 år 8 måneder siden #1190080 af Tommy Jensen
Besvaret af Tommy Jensen på emne Erfaringer med Jeanneau 605 Merry Fisher
Hej Anders, har selv en MF605 Med en F100, pt sejlet godt 350 timer på 2 år, en hel del trolling Ved Møn og på Bornholm, og ikke mindst en masse familie sejlads. Jeg har sat elektriske Volvo Penta Trim flaps på, det sejler den meget bedre af i krap/høj sø! Man lærer hurtigt at finde en passende march fart, men dyb V-bund Egenskaber får den aldrig! Ellers kan du finde meget om MF595/605 på merry-fisher595.blogspot.com/ Hertil er der på Facebook en Merry Fisher side, hvor der efterhånden er flere 605 medlemmer! Den skal i øvrigt ligge på en 2T trailer hvis du putter en del grej i den....Mvh Team Cognac, Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 8 måneder siden #1190079 af Bob Aagesen
Besvaret af Bob Aagesen på emne Erfaringer med Jeanneau 605 Merry Fisher
Hej Anders jeg har en 595 den er næsten magen til, den sejler godt også i høj sø. Den er tung i røven og det er et most og montere trimflaps på den ellers kan den næsten ikke plane i selv små bølger uden og banke voldsomt.
Min bliver brugt til trolling hele året. Jeg kan varmt anbefale den.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Anders Hansen
  • Anders Hansen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
3 år 8 måneder siden #1190078 af Anders Hansen
Erfaringer med Jeanneau 605 Merry Fisher blev oprettet af Anders Hansen
Hej Med jer.
Jeg overvejer at købe en Jeanneau 605 Merry Fisher og derfor kunne det være rart at høre om lidt erfaringer med denne båd, jeg er lidt forundret over vægten ikke er så høj på båden og kunne derfor frygte den måske ikke klare bølger så godt..
Jeg vil gerne vide lidt om sejlegenskaber generelt, hvordan klare den sig, hvis der er noget sø?, er den meget tung bagi? er den meget vindfølsom når man ligger stille og fisker?

Båden skal primært bruges til trolling og pirkefiskeri.

M.v.h.
Anders

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.194 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer