Ryds 535 BF. Gennemborings tranducer

  • Peter Andersen (Mjølner)
  • Peter Andersen (Mjølner)'s profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
4 år 3 måneder siden #1189726 af Peter Andersen (Mjølner)
Besvaret af Peter Andersen (Mjølner) på emne Ryds 535 BF. Gennemborings tranducer
Projekt skal nok ikke gennemføres.
Tror at det er luft der kommer under båden som forstyrrer mit billede på loddet.
Det bliver nok ikke bedre med en anden dyr ducer gennem bunden.
Stadigvæk søges godt råd omkring hvor jeg kan gennembore uden at risikere at ødelægge noget.
Mvh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Martin Rasmussen
  • Martin Rasmussen's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
4 år 3 måneder siden #1189725 af Martin Rasmussen
Besvaret af Martin Rasmussen på emne Ryds 535 BF. Gennemborings tranducer
Den skal kunne holde bunden på de dybder. Placeringen af transducer generelt er rigtig vigtig for at få en god læsning.
Totalscan har transducer modul hst-wsbl 83/200 kHz indbygget.
Jeg har selv den transducer monteret og jeg kan sagtens holde bunden ved 30 knob.

Men send gerne noget film til mig på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Følgende bruger(e) sagde tak: Peter Andersen (Mjølner)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Peter Andersen (Mjølner)
  • Peter Andersen (Mjølner)'s profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
4 år 3 måneder siden #1189724 af Peter Andersen (Mjølner)
Besvaret af Peter Andersen (Mjølner) på emne Ryds 535 BF. Gennemborings tranducer
Hej Martin
Jeg kører normalt med 200 , dog også prøvet 83 og det syntes begge er det samme.
Down/sidescan bruger jeg ikke ret meget så det kan jeg ikke rigtigt forholde mig til nu.
Ser fint ud indtil jeg når de 10 meter. Men powersejling er noget sparsomt mht at holde bunden.
Ducer er sat til at være ca 5 mm nede i forhold til bunden, samt vendt om for at få ledning bagerst.
Loddet skifter også måden hvorpå bunden vises ret ofte. Skal se om jeg kan filme det når jeg er ude på
øresund på mandag. Fik dog fjernet støjen på loddet, men tror stadigvæk at der er noget bøvl mht motorens
ladecyklus. Forklaring følger på mandag. Mvh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Martin Rasmussen
  • Martin Rasmussen's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
4 år 3 måneder siden #1189723 af Martin Rasmussen
Besvaret af Martin Rasmussen på emne Ryds 535 BF. Gennemborings tranducer
Er det med Totalscan at du mister bunden når du går på dybere vand?
Og er det når du planer?
Er det både ved 83 khHz og 200kHz?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Peter Andersen (Mjølner)
  • Peter Andersen (Mjølner)'s profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
4 år 3 måneder siden #1189722 af Peter Andersen (Mjølner)
Ryds 535 BF. Gennemborings tranducer blev oprettet af Peter Andersen (Mjølner)
Hej
Jeg har nu rodet og justeret transducer så mange gange og stadigvæk ikke ordentligt bund på loddet når der planes
Totalscan ducer monteret på hækken.
Har derfor besluttet at montere en B150M i bunden. Jeg har så ikke mod på det inden jeg har spurgt til om der er nogen her der har prøvet at montere såån bandit i denne type båd. Jeg er bange for og der er sandwich / doppelt skrog og dermed ødelægger noget.
Må sige at jeg har tabt modet lidt mht mit Simrad EVO 2. . Pokkers dårligt billede syntes jeg. Formoder at det er justering, men kan snart ikke finde mere at justere. Kan sku ikke passe at fordi man går fra 10 til 20 meter under trolling så mister den næsten bunden. Skulle mene at der er valgt auto dybde
Apparat / transducer fejl, aner det ikke.
Mvh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.208 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer