Udsætninger

SSK har gennem en lang årrække givet tilskud til udsætninger af smolt rundt omkring på Sjælland for at gavne fiskeriet både i åer, på kysten og i havet, hvor mange af SSK´s medlemmer dyrker deres hobby.

Klubben budgetterer hvert år med ca. 50.000,- kr. til udsætninger, der fordeles som tilskud til foreninger, der i forvejen foretager udsætninger via fisketegns- klub- eller fondsmidler.

Klubberne skal via mail søge SSK´s bestyrelse om tilskud og bestyrelsen afgør, hvor stort tilskud den enkelte klub skal have. Typisk er tilskuddet 10.000,- kr. pr. udsætningssted pr. år.

Når det meddeles ansøgerklubben, at SSK`s bestyrelsen har besluttet, at SSK gerne vil yde et tilskud, bliver klubben forpligtiget til at oplyse udsætningssted og tidspunkt for udsætningen således, at mindst et bestyrelsesmedlem fra SSK får mulighed for at overvære udsætningen. Alternativt kan det aftales, at klubben fremsender fotos eller anden billeddokumentation for at udsætningen har fundet sted som aftalt.

Når udsætningen har fundet sted skal klubben sende en regning på det aftalte tilskudsbeløb til SSK´s kasserer, der fremsender beløbet til de enkelte klubber, der har fået bevilliget tilskud til udsætningerne.

Fiskeklubber eller udsætningsfonde mv. på Sjælland eller tilstødende øer kan således via mail ansøge SSK om tilskud til udsætninger af fiskeyngel under forudsætning af, at der er tale om en fiskeart, der må forventes at kunne fanges på lystfiskergrej, samt at ansøgere i forvejen har planlagt udsætninger, der er finansieret af fisketegnsmidlerne eller/og af ansøgerklub eller fond.

På vegne af bestyrelsen

Lars Hansen