Stortorsk ...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 1 måned siden #1006385 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Stortorsk ...
Målere status år 2006<br>
<br>
<br>
Pumba 44 målere størst 20,2 kg 14 stk. på 1 tur<br>
<br>
Hubert 39 målere, størst 23,4 kg 10 stk. på 1 tur<br>
<br>
Salty 16 målere størst 18,75 kg<br>
<br>
Mia 8 målere 12,7 kg med bedste tur på 5 over<br>
<br>
Gøjsen 6 målere størst 14,5 kg (gæste skipper c. gilder) <br>
<br>
Kosten 6 målere, størst 20,0 kg <br>
<br>
team Ardbeg 3 målere størst 17,3 kg<br>
<br>
Lucky luke(svensk) 3 målere størst 16,5 kg<br>
<br>
Team Eriksen 3 måler 19,0 kg<br>
<br>
Killer fish 2 målere 12,7 kg<br>
<br>
Lilla My(svensk) 2 målere størst 10,5 kg<br>
<br>
Hansen 2 målere størst 12,5 kg med begge på et stop<br>
<br>
Oncourse 1 måler 13,5 kg<br>
<br>
Grisling 1 måler 13,2 kg<br>
<br>
Salmon-ella 1 måler 13,0 kg<br>
<br>
Neptun 1 måler 11,0 kg<br>
<br>
Team Drengerøven 1 måler 11,5 kg<br>
<br>
Pingo 1 måler 10,2 kg<br>
<br>
<br>
Husk at melde stort som småt, det behøver ikke kun at være måler historier, bare det er en bule historie.<br>
<br>
<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 1 måned siden #1006384 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Stortorsk ...
på Pers opfordring i søndags sender vi herfra team Ardbeg Niels og Henning årets status 5 ture på sundet har givet 47 fisk med 3 over største fik michael machofsky i søndags den vejede 17,3kg

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Dennis Kistrup
  • Dennis Kistrup's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 1 måned siden #1006383 af Dennis Kistrup
Besvaret af Dennis Kistrup på emne Stortorsk ...
Hej. <br>
<br>
ja Martin der er andre der læser med..! turbådene læser en del med hvad vi skriver på siden. jeg har flere gange hørt dem snakke om et eller andet vi har skrevet på hjemmesiden. De er jo lige så nysgerige efter at vide hvad der sker som os andre. <br>
<br>
hilsen dennis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 1 måned siden #1006382 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Stortorsk ...
Team Eriksen havde båden i vandet idag. Det blev til 18 torsk, med en enkelt over på 11,5 kg, og ingen under 5 kilo. Der blev raportteret om tæt ved gude-vejr ingen vind og svag strøm.<br>
Om snakken omkring turbåde, mener jeg helt bestemt også at bonito skulle sejle til det gule rev jo før jo bedre.<br>
Den mand har ikke respekt for nogen eller noget på sundet. Det samme har en af øresunds mest erfarne skipper fortalt mig. Han sagde ordret at Hans ikke respekterede de andre turbåde på sundet, og jollerne var han skide ligeglad med.<br>
Både som Nadia og Sværd kan også være nærgående under hektisk fiskeri, men jeg har aldrig måtte panik-flytte for dem og tro mig det har jeg gjort mange gange for bonito....<br>
<br>
Hilsen Brian<br>
<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 1 måned siden #1006379 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Stortorsk ...
Hej Anders og i andre skribenter<br>
<br>
Som lystfisker har jeg siden 1958 fisket fra turbåde og fra 1985 en blanding af tur- og småbåde og har derfor stiftet bekendtskab med ret så mange skippere og både gennem årene.<br>
<br>
Jeg har således været med til lidt af hver, lige fra medhjælpere ombord der opfordrede gæsterne (læst lystfiskerne) til at smide deres pirke efter småbådene, til skippere der leverede deres vægt til småbåden eller sågar vejede deres fisk når småbådens egen vægt ikke slog til, ja jeg har endda været med til at lægge bi på siden af turbåde for at købe øl eller cigaretter når vi var løbet tør.<br>
<br>
Ja jeg kunne blive ved, og noget af det mest morsomme var i de tidlige småbådsfiskeri, blev man f.eks. taget i at fiske på den forbudte, kunne man på den næstkommende klubtur blive forment adgang på charterbåden, ja bølgerne gik nogle gange højt OGSÅ dengang.<br>
<br>
Men selvfølgelig skal vi alle have lige ret til at være på vandet, og vi skal alle tage hensyn til hinanden, uagtet om det er vores hobby eller deres erhverv.<br>
<br>
Et skal man dog huske: Det er meget frustrerende for skipperen at have en flok af småbåde fisende omkring sig, hans formål er jo at give sine fiskere en oplevelse og gerne den STORE fisk, ergo skal han på en og samme tid holde øje med kortplotter, ekkolod og alle bådene omkring ham, ja turbådene er ikke det store problem, idet deres fart jo er begrænset, det er vi småbåde jo ikke og jeg ved af erfaring at vi nogle gange simpelthen er forsvundet fra deres synsvinkel hvorfor det mange gange har været meget tæt på en kuldsejling, ja det er uforsætligt også sket.<br>
<br>
Jeg kan kun anbefale hvad jeg i sin tid erfarede af min læremester Carsten Gilder, hold jer væk fra turbådene, find jeres egne buler, og kommer der turbåde til, så del med dem, men husk hele tiden at de måske ikke ser i stopper eller sejler ind foran dem.<br>
<br>
Sluttelig må jeg lige bemærke at det ikke kun er turbådene der braser ind i os eller chikanerer os, en del af vores såkaldte fiskekammerater gør jo nøjagtigt det samme, men de er selvfølgelig heller ikke så store og faretruende, så her løses problemet som regel med et ”sorry” et lille nik og et smil og smilet er nu nok det bedste til at løse disse småkonflikter også med turbådene.<br>
<br>
Knæk & Bræk, må alle få stortorsk<br>
<br>
Bjarne<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 1 måned siden #1006378 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Stortorsk ...
Tak Anders.<br>
Det er fedt at høre folks meninger om dette emne , jeg er godt klar over at alle har forskellige grænser ,men det er fedt at høre om dem , det kan jo være der er andre der læser med her..<br>
Det kan jo også være der bliver sat fokus på respekten for andre på sundet, og hvem ved måske bliver det bedre..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.266 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer