Vand i bun...

  • Johnny Andreasen
  • Johnny Andreasen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
7 år 7 måneder siden #1101698 af Johnny Andreasen
Besvaret af Johnny Andreasen på emne Vand i bun...
Jeg har en 485 fra 98 og den er ikke utæt. Ligger i vandet året rundt og der er max en liter når jeg hiver den på land om sommeren. Dog var der en utæthed et stykke tid som var svær at finde, men det var drænet fra ankerbrønden. Det var lavet af et stykke elektrikker-rør der var fuget med alm. silikone. Da jeg fik det skiftet til en ordentlig gennemføring var det slut med vandet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 7 måneder siden #1101695 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Vand i bun...
Jeg havde en 435, og det var det samme. Den stod ude i regnvejr, og der var så altid en sjat vand i den. Det kommer ind mellem overbygning og skrog, da det samler sig ved fenderlisten, der virker nærmest som tagrende. Men det tager jo kun 1 minut at skrue proppen ud og tømme det af. 485 og 535 er det samme.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 7 måneder siden #1101685 af Thoke Wistoft
Besvaret af Thoke Wistoft på emne Vand i bun...
Der er nok også en årsag til at der er Bundprop i din båd. Hvis der ikke kunne komme vand ind behøvede der ikke være en prop. Jeg har selv en selvlænsende båd, men en dag i hårdt vejr kan der alligevel godt ryge 50 liter helt ned i bunden, hvor min lænsepumpe sidder.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Thomas Segato
  • Thomas Segato's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
7 år 7 måneder siden #1101679 af Thomas Segato
Besvaret af Thomas Segato på emne Vand i bun...
Tak for jeres svar. Det er en selvlænsende båd, men det er jo på "oversiden" af bunden. Vandet er inde i selve bunden af båden. Tjekker lige for revner, og ellers vil jeg lige følge det efter et par ture. Der har jo lige været nogle ordenlige regnvejr så kan være derfra.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 7 måneder siden #1101675 af Thoke Wistoft
Besvaret af Thoke Wistoft på emne Vand i bun...
Om det er normalt kommer an på hvilken båd du har. Der er massere af både hvor det er meningen at vandet skal løbe ned, og hvor man skal montere en lænsepumpe.
Hvis båden er "selvlænsende" kan du måske undvære en lænsepumpe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 7 måneder siden #1101673 af Orla B. Jessen
Besvaret af Orla B. Jessen på emne Vand i bun...
Har hørt det før med Ryds bådene. Jeg har en bekendt, som nær var kæntret af samme årsag. Den pågældende båd (Ryds 485) var en trailerbåd, som også stod hjemme ved huset, når en ikke blev brugt. Det var regnvand, der var trængt ind i bunden, så nu er bundproppen skruet ud når båden ikke sejler. hvis bundproppen skrues ud så sæt proppen rundet om dit spil/spilkrog el.så du husker at skrue den i igen før søsætning

Med venlig hilsen, og knæk og bræk.
Team Miss Marlin - Varde

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.280 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer