Flasher/do...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 8 måneder siden #1001479 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Flasher/do...
Hej Hugo<br>
Jeg har prøvet at fiske med flasher/dodger i både Bugten og Sundet, og har da også fået fisk på det, men gætter umiddelbart på, at det giver lidt færre fisk end uden.<br>
Man bruger jo typisk dette setup for at give 'Den Stive' eller lignende 'død' agn bevægelse i vandet og typisk ved lavere fart end i Bugten. Jeg tror at man sagtens kan opnå rigelig 'lokkevirkning' uden flasher på lavt vand og ved god fart - og så er det altså sjovere at fighte en mindre fisk uden at en flasher tager al effekten fra fisken.<br>
For øvrigt har jeg prøvet flere gang med 'Den Stive' og lignende agn i Bugten uden noget til gøre den livlig, og det er faktisk gået over al forventning. Har bla. en på knapt 8 kg på en lille appelsinfarvet Jack. Hvis ideen er at fisken skal virke død og/eller unaturlig, skal dette jo også virke!<br>
Har også forsøgt mig med både laksefluer og brisling i Anchovy-hoveder, samt 'gummi-dyr' i alverdens afskygninger, men alt dette har været fuldstændig uden resultat.<br>
Knæk og bræk <br>
Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 8 måneder siden #1186909 af ukendt bruger
Flasher/do... blev oprettet af ukendt bruger
Flasher/dodger. Ved laksefiskeri i Simris er det meget vanligt at anvende flasher eller dodger foran blinket - og med gode resultater. Jeg fornemmer at det langt sjældnere anvendes i f. ex. Køge Bugt efter havørred - selv ved ret gode dybder. Har jeg ret og hvis ja, kan nogen fortælle mig hvorfor?<br>
Knæk og Bræk Hugo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.162 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer