Hej Hjælp...

  • Tom Hoffmeister
  • Tom Hoffmeister's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
10 år 4 måneder siden #1084051 af Tom Hoffmeister
Besvaret af Tom Hoffmeister på emne Hej Hjælp...
Det virkede, og faktisk kom der også lys en lysdiode på relæet.
så mange tak for indlægene :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Tom Hoffmeister
  • Tom Hoffmeister's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
10 år 4 måneder siden #1083988 af Tom Hoffmeister
Besvaret af Tom Hoffmeister på emne Hej Hjælp...
Mange tak for alle jeres indlæg, jeg prøver at forbinde en stel på relæet, der var da vist også to ledninger, som jeg troede var forbeholdt til et voltmeter ur, men en af dem må så være en stel ?
Tak igen, dejligt at alle er så hjælpsomme :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 måneder siden #1083979 af Kim
Besvaret af Kim på emne Hej Hjælp...
Jep, som de andre siger, så skal der stel på relæet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Per Motsch Andersen
  • Per Motsch Andersen's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
10 år 4 måneder siden #1083978 af Per Motsch Andersen
Besvaret af Per Motsch Andersen på emne Hej Hjælp...
Hej Tom fra dit skillerelæ skal der være en kraftig plus og en lille stel for at det kan måle hvor mange volt der er når der så er den strøm der skal være kobler den så den anden kraftige plus til dit forbugebatteri du mangler nok den lille stel eller også sidder den på det forkerte batteri mvh Per

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 4 måneder siden #1083975 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hej Hjælp...
Hej Tom
Jeg vil tro du mangler en stel på dit skillerelæ. Det er sikkert kun en lille ledning der skal på. Det er så selve det mekaniske relæ i selve skillerelæet kan trække.
Knæk og bræk
Lui

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Tom Hoffmeister
  • Tom Hoffmeister's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
10 år 4 måneder siden #1183080 af Tom Hoffmeister
Hej Hjælp... blev oprettet af Tom Hoffmeister
Hej
Hjælp..mit skillerelæ virker ikke!!, når jeg lader på batterierne, får jeg kun opladt det batteri som laderen sidder på op?
Jeg købte en båd, hvor der kun var et startbatteri og en hovedafbryder, ledningsnettet var generelt rodet og sjusket, derfor valgte jeg at montere et ekstra forbrugsbatteri og en hovedafbryder til både start og forbrugsbatterierne.
Jeg købte et BEP skillerelæ, som efter diagrammet blot skulle have plus strøm fra begge batterier.
Plus og minus fra motoren er sat direkte på startbatteriet og fra startbatteriet er trukket en stel direkte over til stel på forbrugsbatteri.
Der er så trukket et ekstra stelkabel fra startbatteriet frem til en stelklemme til forbrugs stel
Fra forbrugsbatteriet er der ligeledes trukket et pluskabel frem til forbrugshovedafbryder.
Jeg har tegnet et lille diagram om hvordan jeg har trukket ledningerne, håber det kan forstås ?
Hvad gør jeg evt forkert, eller er det som jeg tror mit skillerelæ som er stået af ?
På forhånd tak
Tom
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.280 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer