Simris i u...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1000731 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Simris i u...
Til Tom.<br>
<br>
30 Stk ? på een båd ??, er der virkelig nogen der vil være dette bekendt ?<br>
Den uskrevne regel er jo 6 fisk pr båd, pr. dag. Det kan være svært at styre sig, men alligevel. Det er jo ikke sportsligt, men grådighed....<br>
Hilsen Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1000715 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Simris i u...
hej Brian.<br>
Har du sørget for overnatning derovre, ellers er der flere muligheder, bl.an.<br>
hos olle o Ø. Tommarp, det er en ca. 6 km inde i landet. tlfnr. er: 004641420234<br>
og ellers er der flere andre muligheder, spørg jan havnefoged.<br>
Som det ser ud i øjeblikket, tror jeg, at det er fuldstændig lige meget, hvad man sætter på af endegrej, laksene er så mange og så grådige, at de ryger på alt, der bevæger sig. Jeg har selv fået 6 stk. forleden på 4 timers fiskeri, men har hørt om 30 fangede på en båd med blandt andet 7 dobbelt hug, så der sker noget derovre. Er du i tvivl om noget, så skal du bare spørge folk på havnen, alle er normalt meget hjælpsomme. Med venlig hilsen Tom Fessel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1000709 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Simris i u...
Hej Brian.<br>
Att Simris skulle vara till bara för Själläningar tror jag inte att Nakskovpojkarna Lars och Axel håller med om ej heller Thor eller Slott från Randers, nej här finns verligen en salig blandning av tidigare vest Skåningar.<br>
Der är faktist så att de flesta som trollar här kommer från våra tidigare provinser i vest, en mindre del kommer även från våra norra provinser som Småland och Halland. Men oavsett varifrån ni kommer så är alla lika välkommna hit och får samma hjälp. Du frågade efter en pengautomat det finns en sådan och han heter Jan och finns på hamnkontoret för att hjälpa dig tillrätta när du kommer hit.<br>
Antalet spö kan variera som du sett mellan 2-10 stycken, dom lokala brukar bara hinna med att ha ett par tre spö i åt gången och ibland bara krok på ett.<br>
Jag förstår att du redan fått en del tips av Fredrik och då är du i trygga händer, Fredrik är en av de "gamla" rävarna som lagt många skoltimmar här.<br>
Hälsar<br>
Jan i Simris.<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1000707 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Simris i u...
Hej frederik<br>
<br>
Tak for dit svar her på siden og tipsene over mail.<br>
Det er nu surt man sådan er blevet jobramt igen. nu må det da snart få en ende :-).<br>
Så man kan komme til de vigtige ting her i livet.........f.eks fiske ;-)<br>
<br>
mvh<br>
<br>
Brian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1000703 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Simris i u...
Hej Brian,<br>
<br>
Simris er ikke, efter min mening, specielt overrendt i uge 7. Selvfølgelig er der en smule flere folk, men det er bestemt til at komme til. Man skal dog aldrig sige aldrig, for med det fiskeri der er forestående pt, kunne det sagtens lokke en del flere folk til.<br>
<br>
Vi har selv fisket i Simris hvert år i uge 7 siden 98', og der har ikke været særligt mange folk i løbet af disse år.<br>
<br>
Mht fiskeriet, så har du ret i taktikken med Flasher/dodger og den stive/grizzly. Der er ikke så meget hokus-pokus forbundet med dette. Vi fisker selv med 6 stænger derovre, det er intet problem. 4 på downriggeren, gerne 135-115-95-75 f. til at starte med. 2 overfladestænger monteret med hhv en dipsy str. 0 og 1(den store og den normale?).<br>
<br>
Selvfølgelig kan man ræse på Øresund, hvis vejret ikke arter sig i Simris, men hvis det blæser fra vest, kan man find læ langs kysten i Sverige og dørge efter havøreder.<br>
<br>
Pengeautomat: Jeg er rimelig sikker på at der forefindes en sådan derovre, men jeg er ikke helt sikker. Spørg evt. Jan...<br>
<br>
Vi ses derovre i uge 7(hvis det bliver vejr til at tage ud)<br>
<br>
Mvh<br>
<br>
Frederik Hansen (Trawleren)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
20 år 2 måneder siden #1186590 af ukendt bruger
Simris i u... blev oprettet af ukendt bruger
Simris i uge 7<br>
Da jeg efterhånden har fået det indtryk at Simris er SSK Domæne og ikke JSK ELLER FTK område vil "jyden" tillade sig at skrive her på SSK siden :-).<br>
<br>
Nu kan jeg så småt seriøst håbe på juleferie og i den forbindelse er der kommet finplanlægning på tapetet og et par tåbelige spørgsmål melder sig.........igen :-).<br>
<br>
Er Simris overrendt i uge 7 (åbenbart vinterferie) ??<br>
Er der et pengeautomat så man kan hæve penge i Simris ??<br>
Så vidt jeg kan sjusse mig til er Simris "Bornholmer taktik" altså flasher/doger og den stive/grizzly. Er det det ?? eller er det bare ting der er et must i grejboxen ??<br>
Jeg har læst at nogle kun fisker med 3-4 stænger derovre. Dog så jeg en båd på www.simrishamnstrolling.se/ som havde 10 stænger placeret. Hvad er det typiske antal stænger man bruger derovre.

<br>
Jeg ser frem til nogle delige dage ved simris med 9-10 sek/m, is i stangøjer og at Quicksilveren skal beklædes med isbryder panser :-)<br>
Planen er, at jeg sætter mig i sofaen Fredag eftermiddag og så når vejr udsigten er OK. Kører jeg til Simris og har båden i vandet 1,5 time efter afgang fra Århus :-)<br>
<br>
Et spørgsmål mere. Kunne man forestille sig at hvis vejret er for dårligt til Simris kunne man fiske lidt på Øresund efter torsk, da Øresund vel ligger mere beskyttet end Simris ??<br>
<br>
mvh<br>
<br>
Brian<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.208 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer