-
Forum
-
Hovedforum
-
Opslagstavlen
-
Hej, et te...
Hej, et te...
-
Jesper Højerby
-
Emne forfatter
-
Offline
-
Premium Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 97
-
Modtagne Tak: 0
-
-
11 år 1 måned siden #1074137
af Jesper Højerby
Grunden til mit spørgsmål er: Vi lå nede ved Rügen da vi pludselig fik alarm på vores motor. Ifølge manualen (som vi heldigvis havde i båden) var problemet for lav spænding. Motoren ville kun gå med få omdrejninger - ellers kom alarmen. Vi koblede så om på vores batterier, så vi heldigvis kunne komme hurtigt i havn.
Det viste sig at et kabel fra vores Tystor Separator var faldet af - derfor ingen ladning til batterier. Det vi frygtede var at motoren var gået i stå da vi koblede om, og derfor ingen startstrøm. Derfor ville det være rart at vide om motoren kan køre videre helt uden batteriforbindelse.
Der er åbentbart delte meninger om dette, så vi må nok lade det komme an på en prøve i godt vejr med følgebåd.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mindre
Mere
-
Indlæg: 78
-
Modtagne Tak: 0
-
-
11 år 1 måned siden #1074134
af Hans
Det at motoren køre videre, skyldes nok mere at den går udenom hovedafbryderen, det er bare min tanke
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mindre
Mere
-
Indlæg: 193
-
Modtagne Tak: 0
-
-
11 år 1 måned siden #1074132
af Steen
Når først motoren er startet, så kan de fleste kører uden at være koblet til et batteri - der findes jo stadigvæk snorretræk -)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Jesper Højerby
-
Emne forfatter
-
Offline
-
Premium Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 97
-
Modtagne Tak: 0
-
-
11 år 1 måned siden #1074131
af Jesper Højerby
Det jeg mener er at man fjerner kablerne fra polerne fuldstændigt, dvs. ingen kontakt til batteri overhovedet!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Bjørn Dahl Porsgaard
-
-
Offline
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 407
-
Modtagne Tak: 0
-
-
11 år 1 måned siden #1074124
af Bjørn Dahl Porsgaard
Det kommer vel også an på, hvordan hovedafbryder, sikring, batteri osv er koblet sammen.... Der er flere der kobler motoren direkte til batteriet, og dermed er det jo ligegyldigt om man slukker for afbryderen, eller om sikringen springer.
Mvh
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Thomas Matschofsky
-
-
Offline
-
New Member
-
11 år 1 måned siden #1074118
af Thomas Matschofsky
Har prøvet at brænde hovedsikringen, men kunne sejle retur til havnen ca 20 min ingen strøm i båden
og motoren 300 df kørte fint.
Hook
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Forum
-
Hovedforum
-
Opslagstavlen
-
Hej, et te...
Tid til at oprette siden: 0.241 sekunder