Har ingen billeder, men ledning fra begge transducere går direkte fra transducer til Lowrance skærmen uden samlinger eller andet og umiddelbart heller ingen skarpe knæk og StructureScan transduceren er jo som sagt helt ny. Eneste sted man kan sige der er et knæk, er i gennemføringen agter, hvor den går ind i båden og her sidder den igennem sådan en gennemføring her (og tænker at mange andre bruger noget lingende):
www.biltema.dk/baad/eludstyr/kabelgennem...nemforing-2000028429
En ny underlig ting vi har observeret: Vi har på søkort billedet valgt visning af dybde og Structure dybde, dvs. dybde fra hver sin transducer. Hvis man fjerner den ene transducer, så når dybden fungerer, så er der underligt nok dybde i både alm. dybde visning og i Structure dybde, selvom kun en af transducerne er tilsluttet, hvilket jo ikke giver mening. I samme forbindelse er dybden nogle gange forskellig på de to dybde visninger og nogen gange er de ens, men begge visninger af dybde mistes altid samtidig, dette også hvis begge transducere er tilsluttet.
Vi observerede også at når vi åbner ekkolod billedet for StructureScan, så kører det meget ujævnt og ikke flydende, også selvom man sætter scroll hastigheden op, så ruller det ikke særlig godt.
Vi har idag prøvet at tilslutte strømmen til Lowrance direkte til ny opladt batteri (13V) uden at noget som helst andet var tilsluttet til batteriet, for ligesom at udelukke støj eller andet, men uden at det ændrer noget. I samme omgang var motoren slukket og batteri systemet til motoren var også slukket på hovedafbryderen, netop for at udelukke støj fra andre ting, men som sagt mister den stadig dybden mere end dybden fungerer.
Det tyder jo mere og mere på at det er selve Lowrancen der har en fejl, bare underligt når vi har udlånt det til en garvet fisker og Lowrance mand i en hel dag, som ikke oplevede et eneste dybde udfald på hele denne dag.
Og surt show, når vi vel knapt nok har sejlet 100 timer med det